Google Ads’in otomatik yapacağı bazı şeyler

Yeni Google Ads reklamlarının otomatik yapacağı bazı şeyler aşağıda açıklanmıştır. Geçtiğimiz günlerde Google’ın bazı araçlarını birleştirip yeni isimler verdiğini sizlerle paylaşmıştık. Bu araçlardan bir tanesi de popüler Adwords aracıydı ve artık hayatına Ads ismiyle sürüyor.

Yapılan ad değişikliğiyle birlikte akıllı reklamlar sayesinde özellikle kobilere yönelik büyük değişiklikler yapılacağını da belirtmiştik. Yeni platformun neler yapabileceği biraz daha netleşmeye başladı. Google Ads ile bundan sonra aşağıdaki 5 şeyi otomatik olarak yapabiliyorsunuz.

Küçük firmalar için akıllı kampanyalar

Adwords platformunun Ads’e dönüşmesiyle beraber Google küçük işletmeler için akıllı kapmanyalar özelliğini duyurdu. Bu özellik varsayılan olarak geliyor ve küçük işletmeler kolaylıkla reklamlarını oluşturabiliyorlar. Google’a göre aldıkları sonuçlar da oldukça yüksek. Şirket ilerleyen dönemlerde bir ajans veya uzman ile çalışmak isterse tabi ki daha derin çalışmalara girebiliyor fakat kendi başına ilerlerse de başarılı reklamlar yapabiliyor.

Otomatik hedeflemeye dayalı olarak otomatik olarak teklifler oluşturuluyor ve bu sayede görünürlük ve yüksek tıklama oranı yakalanmaya çalışılıyor. Tabi bunların beraberinde hala konum ve dil gibi bazı ayarlar manuel yapılmak zorunda.

google ads reklamları

Google Ads Uygulama kampanyaları

Uygulama sahiplerinin daha fazla indirilmek ve uygulama içi dönüşümleri artırabilmek için kullanabildiği bu otomatik reklam modeli, esasında Google’ın en eski otomatik reklam modeli ama yeni isimlendirmeyle beraber tekrar benzeri bir model çıkarıldı. Bu modelde reklam verenlerin manuel olarak değiştirmezi, düzenlemesi gereken şeyler oldukça az. Bunlar harcanacak para, download başına maksimum ödemek istedikleri miktar, konum ve yabancı dil gibi seçenekler. Yani genellikle kampanya başlatırken belirlenen şeyler.

Android ve iOS marketlerinde listelenirken kullanılan elementler otomatik olarak reklamda kullanılıyor ve bu sayede en yüksek verim alınmaya çalışılıyor. Bunun yanında Google ads uygulama türüne göre bazı hareketli çalışmalar ve metin önerileri bile sunabiliyor.

Hedefi optimize edilmiş alışveriş kampanyaları

Google küçük işletmelerin reklam harcamalarını bitimine kadar destekliyor ve teşvik ediyor Otomatize edilmiş bu yeni reklam modeli ile bundan sonra direkt olarak alışveriş odaklı reklamlar da yapabilecek minik işletmeler. Normalde alışveriş temelli reklamlar oldukça yoğun bir alaka ister ve optimizasyonu yoğun bir şekilde yapılır.

Bu sistemi kullanan işletmeler otomatik olarak remarketing çalışmaları yapabiliyor ve bu remarketing çalışmalarında son 45 günde gerçekleşmiş en az 20 satıştan elde edilen veri kullanılıyor. Böylece yatırımın geri dönüşü en iyi olacak biçim de satış odaklı optimizasyon yapıyor Google. Bubunyanında farklı kampanyalarda değişik miktarlar belirlenirse (ne kadar harcamak istediğinize dair) optimizasyonlar o hedeflere göre yapılıyor ama bu miktarları manuel belirlemeniz gerekiyor.

google ads alışveriş reklamları

Dinamik arama ağı reklamları

Büyük site sahipleri yada çok fazla ürün çeşitliliği bulunan işletmelerin arama ağı reklamcılığı bazen sıkıntılı olabiliyor. Yapılan aramanın en doğru sayfaya yönlendirilmesi problemini çözebilmek için Google otomatize edilmiş dinamik arama ağı reklamlarını öneriyor. Bu sayede aramalar en doğru sayfalarla eşleştiriliyor.

Site yöneticileri hangi sayfalarının sonuçlarda çıkmasını veya çıkmamasını istediklerini belirleyebiliyor ve sonrasında en başarılı reklam sonuçlarının çıkması için Google gerekeni yapıyor. Üstelik alakalı bir bulmaya çalışma sonucunda otomatik reklam metni ile Google süreci tamamlıyor. İsterseniz tıklama başı maliyetleri de otomatize edebileceğiniz gibi manuel olarak da ilerleyebiliyorsunuz.

Sonuç olarak küçük işletmeler için oldukça başarılı sonuçlara ulaşılabilir bu otomatik reklam modelleri ile. Tabi bu modellerin tamamının şimdilik en iyi şekilde Amerika’da çalıştığını belirtmek gerekmektedir. Ne zaman öteki ülkeleri ve öteki dilleri destekler sürekli beraber göreceğiz.