Google Ads Reklamları Kalite Puanı Nedir
Google Ads Reklamları Kalite puanı anahtar kelimeleriniz ve reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini belirleyen ve bu ölçüde asıl reklam sıralamanızı belirleyen temel faktörlerden biridir. Google Ads Reklamları sıralamanız kalite puanı/anahtar kelimelerinize vermiş olduğunuz teklifler sonucunda belirlendiği için aslında kalite puanlarını ne kadar yüksek olursa tıklama maliyetleriniz de o ölçüde azalıyor.
Kalite puanını etkileyen faktörler
Kalite puanını etkileyen 3 temel faktör var
Tıklama Oranı
Tıklama oranı aldığınız gösterim ve tıklama sayısının birbirine oranıdır. Bunu arttırmak için anahtar kelimelerinizin doğru eşleme seçeneklerinin kullanılması, sunduğunuz hizmetler açısından doğru anahtar kelimelerin seçilmesi kalite puanlarınızı arttırmak için çok önemlidir.
Reklam alaka düzeyi
Anahtar kelimeleriniz ve Google Ads Reklamları metinlerinizin uyumu ile alakalıdır. Bunu arttırmak içinse anahtar kelimelerinizi mümkün olduğunca reklam metninde kullanmalısınız. Hem reklam başlığında hemde reklam açıklama alanında kullanmalısınız.
Açılış sayfası deneyimi
Aslında bu konu birkaç alt kategoriden oluşmaktadır. Ama genel olarak bahsetmek gerekirse, Google Ads Reklamları açılış sayfanızda anahtar kelimeleriniz yeterli sayıda kullanılmalıdır. Sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesi çok önemlidir. Masaüstü bilgisayarlarda hızlı açılan web siteleri cep telefonunda düşük bağlantı hızı olan cihazlarda yavaş açılabilmektedir. Reklama tıklandığında açılan web sayfasında reklam ile alakalı yeterince içerik bulunmalıdır.
Siteleriniz de ve reklamlarınızda bu konu ile ilgili yaptığınız güncellemelerin sonucunu anlık olarak göremeyebilirsiniz. Ancak birkaç gün içerisinde yeni istatistiklere bağlı olarak kalite puanlarınız güncellenecektir.