Google Adwords Geçersiz Tıklamalar

Google Adwords Geçersiz Tıklamalar, Kullanıcıların kasıtlı olarak sizin Adwords maliyetlerinizi yükseltmek için yaptırmış olduğu tıklamalardır. Yanlışlıkla yapılan tıklamalar da hatalı yada sahte tıklama olarak değerlendirilebilir. Adwords buna geçersiz tıklama diyor ve geçersiz tıklamaya karşı koruma sağlamak için bazı yöntemleri var.

Otomatik Engelleme

Otomatik yöntemde hatalı tıklamalar yada geçersiz tıklamalar farklı algoritmalarla tespit edilerek örneğin, hangi IP adresinden yapılan tıklamalar hatalı, hangi bölgeden tıklama yapılıyor bunlar tespit edilerek daha maliyetlerinize yansımadan tespit edilir ve kaldırılır.

Saldırılar ve Günlük Bütçe Aşımları

Bazen tıklama saldırısını yapanlar o kadar yoğun tıklama yaparlar ki Adwords bunları yeterince engelleyemez ve  kısa sürede günlük bütçenizi aşarsınız. Böyle durumlar için Adwords farklı bir yöntem uygular ve günlük bütçenizi aşmanıza rağmen size sağladığı ek bütçe ile reklamınızı yayında tutmaya devam eder. Öyle ki bazen 50 lira olan bütçenizin aşıldığını 1500 liralık harcama yapıldığını görüp korkabilirsiniz. Ancak Adwords gün sonunda bu sahte tıklamaları hesabınızdan düşer ve size ortalama günlük bütçeniz dahilinde bir harcama yansıtır. Burada amaç reklamınızın yayından kalkmamasıdır.

Google Adwords Geçersiz Tıklamalar

Otomatik tıklama korumalarına ek olarak, Google tek tek, çeşitli araçlar ve insan yardımı ile hatalı tıklamaları kontrol edebilmektedir. Bu durumda ise tespit edilen hatalı tıklamalar daha sonra maliyetlerinizden düşülür. Ve böylece hatalı tıklamalar için para ödememiş olursunuz.