Web sitesi yaptırmak istiyorum

Web sitesi yaptırmak istiyorum ama…

Neredeyse 14 senedir aynı cümleyle başlıyor telefon görüşmelerimiz. İnternet sitesi yaptırmak istiyorum. Fakat, arkasından gelen “ama” kelimesi projenin ne şekilde olacağını bize anlatır; “web sitesi yaptırmak istiyorum, ama…”. Fakat ile başlayan istekler realist de olabilir, olmayabilir de. Sorun isteklerin yapılabilirliğinden ziyade, oluşan beklentilerde yatıyor. Holywood filmleri tarafından web ortamında her şeyin kolay olduğuna inandırıldığımızdan, sonrasında gelmekte olan istekler bazen dudak uçuklatabiliyor. “Google da hemen çıkar mıyız?” gibi. Özel internet tasarımı istiyorum kaç günde bitirirsiniz gibi.

-Necati Bey, bu internet sitesi işi çok uzadı, neden bitmiyor ?

-Sizden istediğimiz bilgileri göndermediniz, onları bekliyoruz?

Her istediğinizi yaparız fakat imkansız biraz zaman alıyor

Bir filmde çocuk elindeki cep telefonuyla uyduyu yönetir. Dünyayı kurtarır filan. Ne o telefonun öyle kapasitesi vardır, ne de o uyduyu yönetecek bilgi ve beceri ile ilgili eğitim almıştır. Ama yapmaktadır işte. Ajan filmlerinde, saniyeler içerisinde sokak kameralarından suçlu bulunur, termal kamera ile adam saklandığı yerden çıkartılır. Teknoloji ile şaşırtalım derken, beklentiler hepimizde tavan yapmıştır. İşin teknik tarafını bilen olarak bu tür filmleri izlemek ne kadar zor geliyor bir düşünün.

Web sitesi yaptırmak istiyorum, ama google’da hemen çıkar mıyız ?

İnternet sitesi yaptırma arzusu ile başlamak gibi keyiflisi yoktur. Biz WTS olarak bundan keyif alıyoruz. Tasarım ve içerik parçalarını birleştirirken ortaya yeni bir şey koymanın keyfini çıkarırız. Ancak, beklentilerin doğru belirlenmediği süreç, hem sancılı aynı zamanda keyifsiz bir şekle dönüşebilir. Google’da çıkmak için bir adım geriye dönüp internet sitemizi nasıl yapacağımıza odaklanmalıyız. Sabır isteyen SEO işleri ile google’da ilk sayfada çıkmak sonraki süreçtir.

Web sayfası yaptırmak istiyorum, fakat daha ürünlerin fotoğrafını çektirmedik

Eğer üretim yapıyorsanız ve ürünleriniz benzersiz ise fotoğraf kaçınılmaz bir içerik. Günümüzde reklam fotoğrafçılığı çok gelişti. Gelişmiş kameralar ile güzel sonuçlar alınıyor. Ürünlerinizin müşterinize sağlayacağı faydayı gösteren fotoğraflar oluşturmalısınız. 2. sırada ise ürünü sevdirmek adına hazırlanacak birkaç resim olabilir.

Web sayfası yaptırmak istiyorum, ama şirket profili yazımız hazır değil

Bence bir web sitesinin can alıcı noktası burasıdır. Firma profili yazınızda ne yazacağınız satışınızı etkileyecek en önemli unsurların başında gelir. Çoğu web sitesinde teknik jargonla hazırlanmış vizyon-misyon tekerlemesi ile oluşturulan yazılardan bahsetmiyorum. Okunmayan ve hatta okunmamak üzere hazırlanmış bu yazıların bir faydası olmadığı gibi zararı bile olabilir. B2B kısmında çalışıyorsanız sizin hakkınızda müşterileriniz birşeyler öğrenmek ister. Firmanın tarihi, hedefleri, ödülleri, firma yönetimi vb. bonuları içten bir dilde anlatan makale daha etkileyici ve işe yarar olacaktır. İnternet sitesi sitesi olarak, müşterilerimizin içerik oluşturmalarına yardımcı oluyoruz. Web sitenizin yarar sağlaması, müşterileriniz tarafından doğru anlaşılması vazgeçemeyeceğiniz bir seçenek olmalı.

İnternet sitesi yaptırmak istiyorum ne kadara yaparsınız ?

Hiç abartmıyorum. Yalnızca tek cümle ile bizden projeyi ne kadar sürede ve ne kadara yapacağımızı soran çok oluyor. Dünyadaki bütün ürün ve hizmetlerin bir imalat planı, yapım süreci ve bu sürecin kriterleri bulunmaktadır değil mi ? Peki, web sayfası tasarımında niye olmasın ? Eğer böyle tek bir sorunuzla sizlere birisi ücret ve süre verebilen varsa, oradan hemen kaçın!

Rakipleriniz üzerinde araştırma yapın

Rakiplerinizin web sayfası olması gerekmez. Ürün, tanıtım ve öteki alanlarda sizlere kıyasla ne gibi avantajları-dezavantajları var inceleyin. Eğer rakiplerinizin bir web sayfası varsa kesinlike aynısını istemeyin.

Müşterinizin gözünden kendinize bakmaya çalışın

Müşteriniz sizin ürün yada hizmetinizin teknik detaylarıyla ilgilenmezler. Ürün yada hizmetin kendilerine sağlayacağı fayda ile ilgilenirleri. Teknik detaylara boğarak müşterinizi bunaltmayın. Müşterinizin gözünden bir hikayenizi nasıl anlatacağınızı düşünün.

Sizlere iyi bir hazırlık lazım değil mi ?

Elbette web sitesi başlangıç sürecinde bu bilgileriniz eksik olabilir. Bir kısmı internet sitesi tasarımı aşamasında bile toparlanabilir. Fakat bu bilgilerin neler olacağı, ürünlerin kategorizasyonu, internette öne çıkarmak istedğiniz mesaj, ürün, hizmet yada firmanıızın farkı belirlenmeli, yada üstünde düşünülmelidir.

İnternet sitesi yaptırmadan önce stratejinizi belirleyin

Her işte olduğu gibi web sitesi yaptırmak için bir iyi bir plana ihtiyacınız var. İnternet sitesinden ne beklediğinizi, hedeflerinizi, ayrıntıları düşünmelisiniz. Bunun boş bir sayfaya bakarken ne kadar zor olduğunu biliyorum. Fakat bu sizin web siteniz ve içine neler konacağını sizden daha iyi bilen olmayacak. Doğru internet sitesi sizlere kazandıracak. Başkasına değil. Web sitesi yaptırmak, herşeyden önce sizin için önemli bir iş olmalı. Etkileyici bir tasarım, google’da ilk sayfada çıkmak ve öteki teknik detaylar bizim işimiz. Size düşen ise etkileyici internet sitesi tasarımının içine neler koyacağınız, müşterinize ne söyleyeceğiniz olmalı.